Veelgestelde vragen

De website hanteert verschillende verzendkosten, het hangt een beetje van het type product af.

De standaard verzendkosten binnen Nederland zijn € 4,50 excl. BTW en vervallen bij een orderwaarde van € 50,00 excl. BTW, dit betreft pakketpost.

Stel; je zou alleen sleutels bestellen, deze artikelen zijn zo ingesteld als "brievenbuspakje" en hoeven natuurlijk niet in een groter pakket, dus de verzendkosten zullen dan € 2,50 excl. BTW worden.

Het zou ook goed mogelijk kunnen zijn dat een artikel behandeld word als pakketpost; in dat geval kan het niet als briefpost behandeld worden ( het heeft meer te maken met de verpakking en/of artikel ).

De korting wordt alleen berekend op basis van het bestelbedrag. Wij geven geen korting over verzendkosten.

Dit is (om technische redenen) niet mogelijk.

Voor de meeste artikelen geldt; voor 15.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden.
Nu is het wel zo, dat wij soms meer tijd nodig heb voor grotere bestellingen. Wij proberen deze bestellingen dan z.s.m. uit te leveren.

Bij al onze artikelen staan de levertijden vermeld, aangezien wij meer dan 1,2 miljoen sleutels online aanbieden kan het zijn dat er soms een verkeerde levertijd vermeld staat. U ontvangt van ons dan een aangepaste levertijd per e-mail.

Jazeker! In het winkelmandje kun je kiezen voor verzenden of afhalen.
Zodra je bestelling gereed is, ontvang je per e-mail een gereedmelding om je bestelling op te halen.
Je kan eventueel ook contact met ons opnemen.

Ja hoor! Wij rekenen alleen wel een vaste prijs hiervoor: € 9,50 excl. BTW. De verzendkosten vervallen wel bij een orderwaarde van € 50,00 excl. BTW.
Zendingen naar België worden altijd verzonden per pakketpost.

In de regel proberen wij zoveel mogelijk betaalopties aan te bieden via de website.

Op dit moment kun je betalen via:
- iDEAL
- PayPal
- Creditcard
- Sofort
- Bancontact
- Apple Pay
- KBC/CBC Payment Button
- Belfius Direct Net
- Giropay
- EPS
- Przelewy24
- Op rekening ( zakelijke klanten )

Betaalmethodes via Klarna en in3 staan ook op het lijstje om toe te voegen, maar op dit moment zijn deze nog niet geïntegreerd in de website.

Pinnen is (nog) niet mogelijk aan de afhaalbalie. Het is wel mogelijk om een QR code te scannen om de betaling gelijk te doen.

Rechtsboven in beeld zie je de knop "Inloggen" ( op een mobiel onder "mijn account" ).

Ben je bezig met een bestelling en ben je niet ingelogd? Dan verschijnt er een popup om snel in te loggen, dit bespaart je heel veel tijd.

Weet je zeker dat je het juiste e-mailadres met bijbehorende wachtwoord hebt gebruikt?
Je kan eventueel je wachtwoord resetten.

Hou er ook rekening mee dat je e-mailadres geverifieerd moet zijn, controleer anders ook even je spambox.

Mocht je er nog niet uitkomen? Neem dan even contact met ons op.

Heb je in het verleden per ongeluk een account aangemaakt als particulier en is deze eigenlijk bedoeld als zakelijke account?

Stuur even een mailtje, wij zetten je account dan vrij snel voor je om.

Neem even contact met ons op, dan helpen wij je graag verder.

Heb je al in de spambox gekeken? Als je een bestelling hebt gedaan, ontvang je altijd een e-mail van ons.
In de regel bevestigen wij alles:

Bestelling geplaatst, er volgt een e-mail met een orderbevestiging.
Heb je betaald? Dan krijg je een e-mail met de factuur en een e-mail met bewijs van betaling.

Krijg je nog steeds geen e-mails van ons binnen? Neem even contact met ons op.

Het kan zijn dat je je vergist hebt in een sleutelnummer of toch twijfelt of je wel het juiste hebt besteld.
Misschien klopt het factuur- en/of afleveradres wel niet.

Neem even contact met ons op, dan zoeken we samen naar een passende oplossing.

In de regel is het niet mogelijk. De website is namelijk gekoppeld aan een (geautomatiseerd) voorraadsysteem.
Neem even contact met ons op, dan zoeken we samen naar een passende oplossing. Vaak is er wel wat mogelijk ( en niemand zit te wachten op dubbele verzendkosten ).

Erg vervelend als dit gebeurd, maar geen zorgen de bestelling is goed binnengekomen!

In "Jip en Janneke taal" uitgelegd: Zodra jij de betaling hebt gedaan keer je terug naar een speciale webpagina in de webshop. De webshop (het systeem) controleert dan de betaling en als deze plaats heeft gevonden gaat het systeem ( de website ) jou netjes de factuur toe zenden incl. bevestiging van de bestelling.

Soms, stuurt de "bank" je niet netjes door naar deze "speciale" pagina, maar weer terug naar het winkelmandje. Hierdoor is er geen koppeling mogelijk met de transactie die zojuist heeft plaats gevonden en worden er geen mails verzonden... erg vervelend voor jou, maar ook voor ons!

Zoals al vermeld, geen zorgen! Wij volgen onze transacties op en kunnen deze handmatig koppelen aan je bestelling en je krijgt vervolgens alsnog de factuur en bevestiging per e-mail toegezonden.

Er kan altijd een reden zijn om een bestelling te annuleren, helemaal geen probleem!

Op het moment dat je een bestelling hebt geplaatst en je wilt deze annuleren, laat het ons dan even weten per e-mail.
Wij crediteren vervolgens de gehele bestelling en boeken het eventueel betaalde bedrag terug.
Houdt er wel rekening mee dat hier enkele dagen overheen kan gaan voordat het weer op op je bankrekening staat!

Mocht je bijvoorbeeld net iets besteld hebben en vervolgens iets anders gezien hebben, dan zullen wij ook bovenstaande werkwijze moeten hanteren.
Daarmee komen de bestelde artikelen terug de voorraad in voor iemand anders en klopt het bij ons ook weer administratief.

Je zal dan een nieuwe bestelling moeten plaatsen via de website.
Wij snappen dat dit wellicht als vervelend ervaren kan worden, echter is dit voor ons de snelste manier om het te verwerken maar ook om het overzicht te bewaren (administratief gezien).

Dit is zeker mogelijk!

De website is zo ingericht dat u vrij makkelijk op rekening kunt bestellen. Wij stellen wel als voorwaarde dat er binnen 14 dagen betaald word.

Intracommunautaire levering is gewoon mogelijk, het is hiervoor wel noodzakelijk om een account te registeren.
Het BTW nummer zal worden gecontroleerd via VIES en vervolgens gekoppeld worden aan uw debiteur gegevens.

De website ( het systeem ) controleert het betaalgedrag op basis van de afgesproken condities.
In de regel spreken wij met iedereen standaard 14 dagen af. Wij leveren snel, dan verwachten wij ook een snelle betaling. Als er meerdere keren een betaaltermijn overschreden wordt dan markeert het systeem dit automatisch (puntensysteem).

Wij snappen dat dit erg vervelend is voor u, maar wij moeten hier helaas streng in zijn.

Het vriendelijke verzoek is dan ook om de openstaande factuur / facturen te betalen die vervallen is/zijn.
Zodra deze voldaan is/zijn word(en) de geblokkeerde bestelling(en) automatisch vrijgegeven.

Op dit moment (nog) niet.

In het verleden hebben wij voor bijvoorbeeld Tblox een oci-koppeling gehad met de oude sleutelwebsite, maar deze functie is komen te vervallen met deze nieuwe website.

Wij willen de OCI-koppeling op termijn wel weer gaan ontwikkelen.